2014.03.31. 12:55
Toyota Celica GT 2.0 (T16)
Amúgy 190-es benzines mercit szerettem volna! Kipróbáltam párat, kis motorost, nagy motorost, automatát és kézi váltóst. Végül rájöttem, nem az én világom a fotelból autózás. A bukólámpás "szögletes" Celica már régi vágyam. rally múltja miatt különösen vonzó volt számomra. Így találkoztunk először fürdetés közben félig tisztán, félig koszosan. Kicsit kopottas külsején, belsején látszott a múlt, a csikorgó indulások, visító gumival vett kanyarok. Érdekes módon a műszaki állapotát ez alig befolyásolta a majdnem 30 éves paripának, gyakorlatilag mindene működik rendeltetésszerűen. Koppanásmentes futómű, az elektromos bizbaszok (ablakok, tükör, napfénytető, ülés, hátsóablak fűtő és törlő) mind működnek, a motor húz mint a vonat. Fülig érő vigyorral szálltam ki a próbaútról. Aztabetyármindenit, ez tényleg egyben van! A keret nélküli ajtó már tényleg csak hab a tortán. Vezetett szervizkönyv és egy halom alkatrész a jutalom ha elviszem a verdát, mondja a régi tulaj. Engem meggyőzött, mármint a Celica.
Az első tankolás, háttérben a kutas egykedvűen nézi lelkes telefonos fotózásomat.
Vásárlás után izgalommal vágok neki a hazaútnak. Vettem már 3x ennyiért "itthoni karbantartott" veteránt ami otthagyott az autópályán. Igaz csak egyszeri eset volt, de a mai napig kísért az emléke. Befekszem a vezető ülésbe, deja vu érzésem támad. Emlékeztet a Porsche 924-re, csak valahogy minden könnyedebb.
Az economy lámpa meghitt fényénél, gazdaságos fogyasztással érjük el a garázst, nyugtával dicsérjük a napot. Első útjaim egyike régi driftes cimborámhoz vezet, Ő a japó gépek jó értelemben vett szent bolondja. Na végre normális autót vettél, felkiáltással fogad. A motortért munstrálva kiszalad a száján. Ezt már szeretem! Majd a szakadó esőben megvarrja a törött első spoilert, amúgy driftes vagánysággal. Kötelező sérülés megvolt, még ha nem is te csináltad. Használd egészséggel!
Kisvártatva megérkezett az osztrák édes tesó, más néven "donor". Ő "Csipkerózsika" álmát aludta az ország közepén, Várta a herceget aki életet lehel jó pár éve mozdulatlan testébe. Na ez elmaradt, viszont apránként szinte minden porcikáját felhasználtuk a kék állapotának stabilizálásához. Ilyen felni, olyan felni :-) Gyönyörű belső, apró külső hibák, de hát ebben a korban ezeket már nem illik észrevenni.
Az is kiderült, hogy tisztára eredeti!
APA KEZDŐDIK!
Most pedig következzen a kék helyreállításának szélmalomharca, melyet mazohista örömmel csinálok.
enterior:
Világoskék műbőrrel áthúzott első ülésekre már a hazaúton rápenészedtem. A fehér donorból komplett átugrott a GYÁRI kárpit. Legnagyobb királyság a derék és oldaltámasszal kombinált sportülés, persze motoros.
az ördög a részletekben lakozik...hamusból italtartó!
Kormány, váltásjelző bioptron lámpa.
exterior:
Apránként módosul. Avatatlan szem észre sem veszi a változást, pedig folyamatosan fehéredik első lökössel kezdődött és tető festésével végződött.
Némi lakatolás ráfért, de a doblemez teljesen ép.
Felni csak OZ.
és lőn világosság...
motor:
Végre összeállt, stabilan bírja a gyűrődést :)
futómű:
Felni OZ racing, sportrugó, sportosabbra hangolt gátlók
2015-től gyakorlatilag gondmentesen falta a kilométereket, folyamatos résztvevője veterán találkozóknak, hegyi felfutóknak :) 2015.Veterán Hegyi OB.kat.III.hely. 2016.Veterán Hegyi OB.kat.I.hely.Bajnok!
Veterán túrán
Téli időszámításra átgumizva. Rendeltetésszerű használatban :-)
Remek társaságban!
2015 MAVAMSZ Veterán Hegyi Felfutó OB. kat. III.hely
2016:
2017:
és garázsjárat, téliálom
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.