A fedő story, Anyának is legyen saját veterán autója. Szivem ez csak a Tied lesz, én nem fogom vezetni. Csak akkor megyek a közelébe, ha elviszel egy körre , vagy karban kell tartani. Projektfelelősként a szokásos köröket kezdem futni, nézem a öreg autókat a neten. Közben körvonalazódik mit is keresek. Legyen coupe, 30 év fölötti, lehetőleg gyári állapotú, műszaki és rendszám legyen, OT nem kötelező.

A kör szűkült: Triumph TR7, Fiat X1/9, Datsun 280Z, Ford Capri és Porsche 924

924.jpg

Miért pont ők? Nincs rá épeszű magyarázat, csak! Szinte az összes élőben megnézett autóban csalódtam. A pécsi historic EB-ről hazafelé jövet megnéztem a hirdetésben legjobb állapotú Porsche-t. A 924 egyértelműen rám nézett, még útban hazafelé eldöntöttem kell egy ilyen lapos valami.

Fölgyorsultak az események, telefon a Porsche gazdájának. sikeres eredetvizsga után kp-ban fizetek. Uccu vonattal a Fővárosba, eredetvizsga OK, Biznisz megkötve. Befeküdtem a vezetőülésbe, irány haza. Gép remekül húz, futómű jó feszes semmi koppanás zörgés. Ideális körülmények, 20 km. megtétele után örömömben gondoltam küldök az Asszonypajtásnak mms-t, hogy már úton vagyok hazafelé egy hófehér Porsche-val. Telefonnal lepattintom a műszerfalat, de elküldeni már nem sikerült.

Fénykép0288_001.jpg

Houston we have a problem! A Hófehér Porsche 924 motorja gyakorlatilag előjel nélkül, végleg kilehelte a lelkét. Telefon a régi tulajnak, egyezkedés, majd több órás kényszerpihenő az autópályán. Tréleren vissza a kocsit, vissza kp-t, majd vert seregként újra vonattal haza. Otthon a finom vacsorát gyászos hangulatban költöttem el, de legalább minimális veszteséggel nyugtáztam a napot.

Lassan olyan kóros elmeállapotba kerültem, hogy már mindenhol 924-t láttam, kerestem, kutattam. A magyar 924 kudarca nem térített el, simán beleszerettem az orrmotoros Porsche-ba. Az itthoni jó állapotú példányoktól elment a kedvem, irány nyugat. Németországban élő Hugi jóindulatát és férje német tudását kihasználva vett új lendületet  a 924 projekt. Újból a netet bújtam, kiválasztottam néhány megfelelőnek tűnő példányt. Ismét vonatra szálltam a hunok eltökéltségével! Kiérkezésem és egy áttelefonált nap után nekiindultunk becserkészni a következő áldozatot. Több megnézett 924 után rá kellett jönnöm ott sincs kolbászból a kerítés, bár a német átlag kocsik jobbak mint a nálunk "karbantartott"-nak mondott jószágok.

Fénykép0303.jpg

Ezt a szép mohazöldet az elporladt kédergumik miatt nem hoztam el. Majd ezer kilométer és több megnézett autó után ránk mosolygott a szerencse. Északon találtunk egy Le Mans sondermodelle-t. Aludtunk rá egyet és másnap visszamentünk érte. Sajnos a sógor autója az út felénél másképp gondolta, szerencse huss. Már megint lerobbantunk, csak most a német autópályán tartottunk kényszerpihenőt. Ekkor minden épeszű ember hazagyalogolt volna és belátja az intő jelek alapján, nem szabad több energiát fektetni a 924 projektbe.

Fénykép0343 másolata.jpg
 A német autópályán lepukanni még rosszabb mint nálunk, mert azon a szakaszon pont nem volt semmilyen sebességkorlátozás. Pár méterre ácsorogni a 200 km/h fölött száguldozó kocsik mellett, elég félelmetes dolog. Hogyan tovább? Én harakirit fontolgatok, de a kis bicskámmal ez is sokáig fog tartani. Sógor nyugodt, mondta autóklubtag minden meg lesz oldva... hát hittem is, de inkább nem. Az ADAC küldött díjmentes trélert, ami elvitt a legközelebbi márka szervizbe. Ott közölték, másnapra kész a kocsi, ennek költsége minket terhel. Grátisz vagy fizetik egy napi szállásunkat a közeli sok csillagos szállodában, vagy folytatjuk sürgős utunkat és adnak csereautót egy napra (kilométer korlátozás nélkül)! Utóbbit választottuk, ez itt más világ, de mintha másik bolygón lennénk.

Fénykép0346.jpg
 Na kérem evvel a kályhaezüst kombival folytattuk az utunkat. A célállomásnál Porsche 924 Le Mans 1980-ban kiadott 1002 db.-os limitált széria egyik garazsírozott példánya várt. Föllelt állapot: másfél év műszaki, egy év garancia a frissen fölújított motorra, új kipuff rendszer alatta. Gyakorlatilag ez volt az egyetlen autó amire azt mondtam, akkor is hazaviszem, ha nem indul be. Sógor a háttérben mosolyogva kérdi. Na megtaláltad? Nem válaszolok, csak áhítattal nézem a vágy tárgyát. Szép egészséges illesztési hézagok és egy-két használatból fakadó hiba jellemezte a géptestet. A hideg motor pöcc-röff, ez volt az első példány aminek működött a hidegindító rendszere. A repedésmentes műszerfal pedig csak hab a tortán! Csomagolják, visszük!

Fénykép0356.jpg
 Ideiglenes rendszámba csomagolva, go home! Vissza a félúton lévő márkaszervizhez, de a kocsi csak másnap lesz kész. Közeli panzióban pár euróért megaludtunk, este a helyi görög étteremben ünnepeltük a Le Mans vásárlást. Közben a család fölváltva érdeklődött telefonon kényszerpihenőnk miatt. Tele hassal, ouzó-tól vidám hangulatban nem győztünk érzékeltetni nehéz sorsunkat. Másnap a kölcsön verdát leadva, megjavított autónkat felvéve indutunk hazafelé. A helyi benzinkutas tankoláskor megdicsérte a jó bőrben lévő 924-t, majd érdeklődött, hogy a hétvégi veterános bulira jöttünk-é mert nagy parádé várható. Ekkor találkoztunk fiatalságom egyik ikonjával

DSCF0043.JPG

DSCF0047.JPG

Elszántan vágtam neki a hazaútnak, hiszen a magyar 924 pár kilométer után kidőlt a sorból. Folyamatos vándorlásban a szemem, vízhőfok-rendben, olajnyomás-rendben, töltés-rendben. Faltuk a kilométereket, haladtunk hazafelé napsütésben, stauban, és olyan esőben, hogy szinte tengeralattjáróban éreztem magam.

DSCF0057 másolata.JPG

Fénykép03912.jpg

Az ördög nem alszik. A sógor aki mögöttem jön, villog dudál, integet vadul. Bakker kezdek sápadni, mi a bánat történt már megint. Nézem a műszereket, vízhőfok-ok, olajnyomás-ok, töltés-ok. Egyre jobban integet, álljak meg azonnal, győz a józan ész, megállok. Szétnézek, már megint az autópályán dekkolunk. A pánik oka a  kipufogóvég lekonyulása, nem törött le teljesen csak ott figyelt lefelé. Gyorsan lecsavartam, be a csomagtartóba. Kötelező hiba megvolt, most már tényleg uccu haza.A fehér új családtag (a lekókadt kipufogóvéget leszámítva) gyakorlatilag hiba mentesen abszolválta az 1500km.-es hazautat.

Itthon átvizsgálás után, hengerfej felújítás, szélvédő, üzemanyag szivattyú, 4 teleszkóp, első üléseken kárpitjavítás, felnipolírozás és olajcsere következett. Majd egy komolyabb alsó-felső takarítással abszolválta az OT minősítést és a KPM vizsgát.

Fénykép0037.jpg

Forgalomba helyezés nagy öröm, hosszú projekt végét koronázza meg. Rendszám: hungarikum, két betű, négy szám, mint régen!

P1130059.JPG

Fénykép0064.jpg

P1120238.JPG

Sok rendezvényen volt hű cimbora, több trófeát is nyertünk vele. Mennie kellett, már láthatáron az új projekt!

1208_fmbk_verseny_kisnemedi_0315.jpg

IMG_0835.jpg

img_9278.jpg

DSC_8214.JPG

Eladás után világhíres lett:

http://retrovasak.hu/kereknyom-porsche-924-le-mans-edition/

A Wikipédián Porsche 924 Le Mans etalon lett

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdaboglyaim.blog.hu/api/trackback/id/tr65887069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása